Forbes’da dün yayınlanan bir makale, işyerine yeni bir tanımın getirildiğini gösteriyor “işe yarıyor gibi görünüyor”. Bu çalışma taktiğine “sessiz saklanma yeri” denir.
Forbes’un makalesi aşağıdaki gibidir:
Farklı sektörlerden ve yaş gruplarından 2.000 çalışanı olan yeni bir amaç anketi, “sessiz saklanma yerini” işgücünde sessiz bir kriz olarak tanımlamaktadır: katılımcıların % 58’i denenmekten kaçınmak için bilgi veya yeterlilik eksikliklerini gizlemektedir. Katılımcıların neredeyse yarısı iş yerinde bir şey anlıyormuş gibi yaptı; Yüzde 40, ama nasıl devam edeceğini bilmiyor, yardım istemekten kaçındığını söylüyor.
Hu-X’in kurucusu Tia Katz, sessiz istifanın üç yıl önce tartışıldığını, ancak “sessiz çöküş” gibi diğer kavramların ortaya çıktığını söyledi. Sessiz çökme; Tükenmişlik, iç geri çekilme ve görünmez duraklamalar şeklinde ortaya çıkan duygusal aşınmayı tanımlar. Katz’a göre, bugün birçok davranışın arkasında, gerçekte daha da görünmez bir şey var: sessiz saklanma yeri.
Gizleme terimi, Profesör Kenji Yosino tarafından, insanın insanların duygusuna ait hissetmek, süreçleri veya ayrımcılığı önlemek için kişisel özelliklerini tanımlamak için sunulmuştur. En yaygın gizleme örnekleri arasında; Bireyler, işyerinde kimliğin asgari/etnik kökenini, cinsiyeti, cinsel yönelimini, yaşı, dini, engelleri veya diğer özelliklerini en aza indirmişlerdir. Bunun nedeni, kovulmaması veya terfi etmemesi için çoğu zaman kabul edilmesidir.
Forbes için iş ve kariyer için yazan Bryan Robinson’a göre, birçok insan kariyerlerinin bir noktasında bu kadar gizli olabilir. Çoğu insan gibi, hayatınızın veya kariyerinizin bir noktasında gizli bir kişiye başvurmuş olabilirsiniz.
Belirli bir gizleme yeri normal olarak kabul edilebilir; Çünkü sosyal ve profesyonel ortamlarda adaptasyonu ve duygusal zekayı yansıtır. Bununla birlikte, bu kronik hale gelirse, stres, tükenmişlik ve yabancılaşma duygusuna yol açabilir ve iyi ve işletmelerin verimliliğini olumsuz etkileyebilir. Hu-X ve Hi-Bob tarafından yapılan yeni bir çalışma, çalışanların yüzde 97’sinin en azından zaman zaman ve % 67’sinin sıklıkla gizlendiğini ortaya koydu. Sebepler arasında araştırmaya göre:
– Profesyonel bir görüntünün bakımı (yüzde 55)
– Sosyal Kabul (yüzde 48)
– Ayrımcılıktan kaçının (yüzde 46)
– Tanıtım olasılığını, artan maaş veya ödül alma olasılığını artırın (yüzde 46)
– Performans değerlendirmeleri için yılda daha iyi oy almak (yüzde 43)
En gizli olanı üst düzey yöneticilere (yüzde 55) ve doğrudan yöneticilere (yüzde 54) karşıdır. Araştırma katılımcılarından biri, ekibinin en yaşlı kişi olduğu için gizli (60 yıl) olduğunu iddia ediyor. Başka bir çalışan, denenmekten kaçınmak için cinsel yönelimi gizler. Diğer yandan, DEHB (dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu), siyasi görüşleri veya kapalı bir aşı değilmiş gibi eylemleri nedeniyle utançlarını gizlediklerini iddia ediyorlar.
Z nesli işte ne saklıyor?
Z nesli sadece iş yapma yolunu değiştirmekle kalmaz, aynı zamanda işyerinin kurallarını yeniden yazar. Hu -xx Hi -Bob araştırması, bu gizleme davranışının, sıkıcı, kayıtsız görünen Z’nin boş vizyonunu açıklamada bir rol olabileceğini düşündürmektedir. Z nesil çalışanları, kimliklerini bebek patlamalarından iki kat daha fazla gizle; bunların % 56’sının daha fazla kurtarma problemi vardı.
Araştırmalar ayrıca Z ve Y üretiminin (binyıllar) gizlilik davranışını stratejik bir karar olarak gördüğünü belirtmektedir. Bu davranışla:
– Promosyon olasılığını artırın, maaşın artması ve ödül
– Son yıl değerlendirmelerinde daha iyi sonuçlar
– Ayrımcılıktan kaçının
– Sosyal sosyal kabul edilmeyi amaçlıyor
PR Newswire tarafından ikinci bir çalışma, toplantıların oylarını hızlı bir şekilde benimseyen ancak bu kullanımı yöneticilerinden gizleyen Z nesil çalışanlarının özetleme, kodlama ve fikir üretme gibi görevlerde yapay zeka araçlarını hızla benimsediklerini ortaya koyuyor.
Araştırmacılar, bu gizliliğe dayanarak işi kaybetme korkusu olduğunu düşünüyorlar. Z ve Y Generation çalışanlarının yüzde 47’si yapay zekanın çalışmalarını işe alabileceğinden endişe duymaktadır. Bu iki kuşakların yüzde 30’u şirketlerinin yüz politikalarını bilmiyor.
Katılımcıların yüzde 63’ü kişisel uygulamaları veya yazılımı kurumsal amaçlar için kullandığını iddia ediyor. Araştırmacılar, bunun kurumsal güvenlik için ciddi bir risk içerebileceğini söylüyor. Christine Royston, Wrike CMO, yapay zeka direktifini veya üretkenlik ve güvenlik için sayılan bir bomba gibi şirketlerde prosedür eksikliğini açıklıyor.